FESTIVALS KUNNEN HET HELE JAAR DOOR 

We gaan er graag met z’n allen naartoe: een festival! Want zeg nou zelf: de sfeer die op festivals hangt zie je eigenlijk nergens anders. Het is meestal lekker weer, de muziek doet wat met je én je kunt er vaak lekker eten en drinken. Kortom: een festival is altijd leuk!  Je voelt dat je onderdeel uitmaakt van een feestelijk en ongedwongen groter geheel en dat maakt dat het heel makkelijk is om op een festival contact te leggen met andere mensen. Een festival is laagdrempelig en staat (nagenoeg altijd) garant voor een leuke tijd.

Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat steeds meer organisaties voor hun bedrijfsevent kiezen voor de festivalvorm. ‘Mensen zijn instant in de ‘good mood’, vertelt Myrthe Strijker van Niquell. Myrthe organiseert regelmatig een event in de vorm van een festival. ‘En of dat nu binnen of buiten is, maakt eigenlijk tegenwoordig niets meer uit’.

MINDSET
Myrthe legt uit dat de meeste mensen bij het woord ‘festival’ direct denken aan een outdoor event in het voorjaar of de zomer. Denk aan stretchtenten op een uitgestrekte weide, kleine hoekjes met relaxte zitjes, foodtrucks, een podium met fijne artiesten en standjes waar je iets leuks kunt beleven. ‘Exact’, lacht Myrthe. ‘Maar dat kan dus ook prima binnen! Je moet bij de organisatie van zo’n indoor gebeuren alleen een andere mindset hebben. Maar wij weten uit ervaring dat die specifieke festivalsfeer ook op een binnen locatie gerealiseerd kan worden’.

BINNEN VOELT ALS BUITEN
Voor de Tintengroep organiseerde Myrthe een indoor festival. En met succes. 650 medewerkers van de verschillende vestigingen van de Tintengroep werden getrakteerd op een echt festival, en dat in februari! Binnen voelde als buiten omdat Myrthe aan alle elementen van een festivalterrein onderdak gaf. Er was muziek, een silent disco, er waren foodtrucks, workshops, een photobooth en meerdere plekjes om samen wat te eten en te drinken. En zelfs de stretchtenten ontbraken niet. Het festivalgevoel was compleet! 

MET INHOUD
Maar het ging natuurlijk niet alleen om het festivalgevoel. Het event had ook een zakelijk thema: vakmanschap! De workshops waren daarom bedrijf gerelateerd, in de photobooth kon je een professionele LinkedInfoto laten maken en in de stands gaven medewerkers informatie over hun projecten en werk. De funfactor werd gecombineerd met de boodschap die het bedrijf wilde overbrengen aan haar medewerkers. En zo diende het festival een dubbel doel: gezelligheid mét inhoud!

‘de opkomst van onze medewerkers was erg hoog; dat we voor de festivalvorm hebben gekozen speelde daarin zeker een grote rol’. 

‘onze medewerkers gaven in drie woorden hun ervaring terug: gezelligheid, vakmanschap en kennisdelen. Dat was precies wat we wilden bereiken’.

‘een festival kan prima binnen; mooi weer gegarandeerd’

– Suzanne Titsing van de Tintengroep – 

Vorige

EVENEMENTEN KLEUREN GROEN

Volgende

AANSTORMEND TALENT

Maak een afspraak!

we nemen z.s.m. contact met je op

Aanmelden

(Gratis) Demo MEEPLE